Ali lahko jemljem NyQuil in Zoloft hkrati?

Anita Hart/CC-BY-SA 2.0

Kombinacija zdravila, kot je NyQuil, ki vsebuje dekstrometorfan, z zdravilom SSRI, kot je Zoloft, lahko povzroči resno interakcijo z zdravili, imenovano serotoninski sindrom. Zdravila SSRI, znana kot selektivni zaviralci ponovnega privzema serotonina, se običajno dajejo bolnikom za pomoč pri depresiji. Glede na Medline Plus je FDA zahtevala, da proizvajalci zdravil SSRI vključijo opozorila na etiketi o serotoninskem sindromu.



Po podatkih klinike Mayo se raven serotonina v telesu zaradi jemanja nekaterih zdravil močno poveča. Serotonin je kemikalija, ki jo naravno proizvaja telo, ki pomaga delovati možganom in živčnimi celicami. Ko pa se kopiči preveč serotonina, povzroči blage do hude reakcije, ki lahko zahtevajo nujno medicinsko oskrbo.

Simptomi serotoninskega sindroma vključujejo vznemirjenost, drisko, zvišano telesno temperaturo, palpitacije, visok krvni tlak, halucinacije, težave s koordinacijo, prekomerno znojenje, tresenje, slabost in bruhanje. Sindrom se pogosteje pojavi po jemanju novega zdravila ali povečanju odmerka zdravila. Vsakdo, ki ima simptome tega sindroma, mora nemudoma poiskati zdravniško pomoč. Če se sindrom ne zdravi, je lahko smrtno nevaren. S skrbno spremljanim bolnišničnim zdravljenjem lahko simptomi izginejo v 24 urah. Zdravniki lahko priporočajo, da ostanete v bolnišnici nekaj dni za opazovanje.

Mešanje zdravil proti prehladu in spanju z zdravili, razvrščenimi kot SSRI ali SNRI, je zelo nevarno.